Přednáška lekce02, slide 22 (Porovnání POSIX a Win32)
Ve srovavaci tabulce mi nektere radky trochu nesedi:
-
WaitForSingleObject
je vyrazne obecnejsi nezwaitpid
, umoznuje cekat na libovolny objekt (mutex, semafor, proces, thread,...). -
CloseHandle
(bezr
na konci) je zase obecnejsi, zavira handle k jakemukoliv objektu. - Primym protejskem
link
jeCreateSymbolicLink
, pripadneCreateHardLink
.
Rovnou bych o 2 slidy drive upravil popis Windows syscallu – aktualni formulace trochu implikuje, ze se Microsoft snazi syscally nejak aktivne skryvat, coz neni presne. Pokud vim, realnym duvodem je moznost implementace subsystemu (https://en.wikipedia.org/wiki/Architecture_of_Windows_NT#User_mode), a vyssi flexibilita v implementaci (knihovni Win32 funkce muze byt v jedne verzi Windows implementovana jako dedikovany syscall, v jine muze treba jen poslat zpravu jinemu procesu,...).
Na stejnem slidu bych pak spojil Win32
a Win32 for 64-bit Windows
– druhe oznaceni jsem nikdy neslysel, a ani oficialni MS Docs ho neznaji. Oznaceni Win32
se pouziva jak pro 32bitove, tak 64bitove platformy.
Muzu zkusit slidy upravit primo, ale nemam aktualne LaTeX prostredi pro zkompilovani.